PatrickPiloot.reismee.nl

De dag na aankomst

Zaterdag, de 26e... Nog 2 dagen, voordat we beginnen met Groundschool!!!

Vanochtend hebben we eens lekker uitgeslapen, de wekker ging pas rond 9 uur ofzo. Nu het nog kan, moet je het ook doen he! Lekker onder de douche (prima ding!), aangekleed en naar beneden gegaan voor het ontbijt. Ontbijt is een buffet, en best wel luxe, dat we de komende 1,5 maand ontbijt van een Buffet zullen eten. Nu word mijn discipline op de proef gesteld...

Na het ontbijt hebben we 2 'taksi's' gepakt riching de 212 Mall. Again, verkeer is hier complete chaos, en de drivers hier rijden als gekken. Werkelijk waar, St. Domingo is hier niks bij. Op een rit van 10 minuten, heb ik gemiddels 5x een moment dat ik denk van: Nu gaat het echt fout! Vluchtstroken zijn bedoeld voor mensen die zich opeens extra arrogant voelen, en gewoon rustig van rijbaan verwisselen doen ze hier niet. Gewoon in 1x wisselen van uiterst links naar een uitvoeg strook. Geen richting aan doen ofzo, gewoon stuur omgooien en maar zien of het lukt. En mooi dat ze dat vinden... Maar, als iemand anders dat dus bij hun doet, beetje voordringen en afsnijden dus, dan raken ze toch nog steeds boos, en beginnen ze ook te toeteren. Ik denk dat ik mezelf maar een beetje moet aanpassen ofzo... Ik dacht namelijk dat het gister uitzondering was, maar niet dus...

Goed. Uiteindelijk bij de mall aangekomen, moet je bij binnenkomst door metaal detectors heen. Dit hebben we overigens ook bij het ingang van 't Hotel, samen met zo'n X-Ray scanner voor koffers en tassen. Best eng idee, moet toch een reden zijn dat ze dat doen. Maargoed, als dat ding gaat piepen mag je alsnog doorlopen, dus heel veel nut heeft het uitendelijk allemaal niet.

Bij de mall zijn we opzoek gegaan, in 1e instantie naar lokale telefoon kaartjes. Aangezien Pegasus wilt dat we lokale nummers hebben, voor onderling contact, moesten we van die krengen hebben. In Nederland loop je een winkeltje binnen, vraagt naar een Pre-Paid card, en je loopt weer weg, in Turkije gaat dat anders. Het ergste is misschien nog wel de language barrier. De lokale mensen spreken geen woord Engels, maar dan ook echt geen woord. Dus communiceren gaat hier via www.translate.google.com. Opzich hartstikke grappig, behalve als je haast hebt, je voeten doen pijn, en je moet naar de WC. Daarnaast moeten ze een kopie maken van je passpoort en je visum, bij zowat alles wat je koopt, dus ook dat brengt weer gedoe met zich mee. Maar goed, na een tijdje hadden we eindelijk de kaarten. Aangezien dat grapje ons 2 uur heeft geduurd, was het inmiddles tijd voor lunch.

Lokale Doner Kebab!

Na het eten even langs de media markt, nog wat andere shopjes langs gegaan, en bij de supermarkt hebben we dingen als flessen water, shampoo en wasmiddel (voor de sokken en onderbroeken, gewoon in het bad wassen hehe). Hierna lekker een taxi terug naar het Hotel en hebben we even in het zwembad en sauna gezeten, en daarna even rustig aan gedaan in ons kamer.

Aangezien we elke avond toch moeten avond eten, en we natuurlijk niet elke keer in het hotel kunnen eten (kan wel, maar is ook zo saai), hebben we besloten vandaag een tentje te proberen dat 3 min. lopen van het hotel ligt. Werkelijk waar, 10 mensen in de bediening, en wij waren de enigste gasten in dat hele restaurant. En service dat we kregen! Uiteindelijk na 2 grootte schotels Mixed Grill, en wat kopjes HELE sterke koffie en thee, kregen we een rekening van ongeveer 12 euro p.p. Hier komen we dus wel vaker terug. Fantastische tent!

Terug in het hotel nog even met het vriendinnetje op skype gepraat, en inmiddels zitten ik en Mark beetje suf achter ons laptop, terwijl we ook met 1 oog naar het voetbal kijken. Mallorca tegen Barcelona nu. Voetbal is wel okay, maar de commentatoren zijn het kijken echt waard.

Zodadelijk weer lekker slapen, en dan nog 1 dag voordat we beginnen. Ik denk dat ik nog maar even ga genieten van deze laatste rustige dag, want groundschool gaat flink zwaar worden!

Jullie horen van me!

Groetjes!!