PatrickPiloot.reismee.nl

Update

Dames en heren, excuses dat het zo lang heeft geduurd voordat er weer een blog kwam. Heb het toch wel druk gehad de laatste tijd (...), maar nu heb ik wel even tijd om weer wat te schrijven.

Het is enigzins wel droevig hoor. Heb zonet mijn lieve vriendin weer op het vliegtuig gezet terug naar Amsterdam. Ze was dit weekend naar Istanbul gekomen, en kon goedkoop bij ons in de kamer verblijven! Het was echt heel erg gezellig, en breekt zo een beetje het eentonige sleury van een type-rating.

Om eens even te beginnen waar we afgelopen keer waren geindigd. Inmiddels zijn we klaar met de Groundschool, en hebben we allemaal de examens met goed resultaat gehaald. De dagen na de examens kregen we nog les in CRM (Crew Resource Management), CATII, en CATIII Procedures en nog meer van dit soort dingen. CRM Gaat over het samen werken in de cockpit, en aan de CATjes moet je denken over procedures bij het landen zonder zicht. Allemaal hartstikke interessant, maar deze week begint het leukste natuurlijk! We gaan morgen beginnen met de Full Flight Simulator

Jahwel, de nacht van Dinsdag op Woensdag staan Mark en Ik ingeplanned om 5 uur om te beginnen met les 1. We zijn al geruime tijd bezig met het voor bereiden dus dit moet wel goed komen denken we. Daarna hebben we ook Donderdag en Vrijdag nog een sessie, en daarna elke keer 1 dag rust, en dan de volgende dag weer vliegen. Waarbij we soms moeten beginnen om 2 uur s'nachts, en some om 6 uur s'middags. Misschien is dit wel ter voorbereiding op het echte werk later! We hebben vorige week al 1 keer mogen mee kijken bij andere piloten in de Simulator, en dat ging er erg hard aan toe. Je moet het zien als 4 uur lang kei hard werken, en eigenlijk niks goed doen. Af en toe stort en dan ook iemand neer... Hopen dat wij wel in de lucht blijven.

De afgelopen weken hebben we nog veel van de stad gezien! We zijn nog bij de Blue Mosk geweest, de Bazar en van alles en nog wat. Hoogtepunt van de stad Istanbul was toch echt dit weekend, toen we met z'n allen (wij piloten en mijn vriendin) naar Taxim gingen. Taxim is een gedeelte in Istanbul waar het echte uitgaan zich bevindt. Mooie tentjes hier, en vooral veel drukte. We hebben eerst lekker gegeten (beetje weinig, maar dat is overal hierzo), en hebben daarna naast een tent waar Turkse vrouwen op een krukje mee stonden te zingen op de beat, nog even lopen na drinken. De halve liters in Istanbul lijken overigens minder dan in Nederland ... ;)

Heel veel meer heb ik eigenlijk niet te melden. Op dit moment zitten we te wachten op ons toetje dat door de Mc Delivery gebracht word, en dan word het nog even studeren voordat we het bedje opzoeken. Word weer even wennen vanavond om weer alleen in het bedje te liggen. Maar nog 3 weekjes, en dan zijn we denk ik weer in Nederland!

Patrickpiloot out.

zonnemeisje

Hallo Patrick, fijn om te lezen dat het lange weekend met Andrea leuk is geweest. Zo breekt het de tijd een beetje.
Voor de komende 3 weken suc6 in de SIM.
(btw, er is een zwager van Frans Janssen die daar werkt bij de SIM in Turkeije, misschien wel bij de van jullie Ed Helfort is zijn naam) Gr. Mama

Christian Wolters

Hee Patrick,

Mooi om te lezen dat het jullie goed gaat! De groeten uit het altijd mistige Eelde en heel erg veel succes gewenst.

Gr.

Vincent van Rutten

Hey broertje super dat het allemaal goed gaat en dat jullie allemaal zijn geslaagd voor de eerste examens. Kleine opmerking CRM is Customer Relationship Management, maar dat kon jij ook niet weten ; )

Ben trots op je en veel plezier met dat leuke speelgoed!!

Dreetje

Schat, ik vond het ook super leuk bij jou! Goed je nest doen komende weken!
Kus

Ouders Mark